פרופ' אש: "90% מהמחוברים למכשירי האקמו פחות מגיל 60"

איתי גדסי No Comments on פרופ' אש: "90% מהמחוברים למכשירי האקמו פחות מגיל 60"

בתדרוך מיוחד ומפורט לתקשורת החרדית, הציג פרופ' נחמן אש את הנתונים המדוייקים על התחלואה בציבור החרדי, "90% מההדבקות במגזר החרדי מהמוטציה הבריטית". אש התייחס לתו הירוק בבתי הכנסת ואירועים. מתווה פורים והמלחמה במפיצי השקרים על החיסונים

פרופ' נחמן אש צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהל 'מגן ישראל', הפרופסור נחמן אש, קיים היום (שלישי) תדרוןך מיוחד ועדכן על התחלואה ברב הציבור החרדי, לדבריו "הירידה בתחלואה איטית מאוד, המוטציה הבריטית פה. אנחנו מעריכים ש-90% מהנדבקים במגזר החרדי הם עם המוטציה, במגזר הערבי זה כנראה רק 30%".

גם בקרב הצעירים המוטציה הבריטית פוגעת הבהיר פרופ' אש, "הבשורות הטובות הן שהחיסון עובד גם על הוריאנט הבריטי". בנוגע למוטציה הדרום אפריקנית אמר כי: "מהנתונים שבידי משרד הבריאות, המוטציה הדרום אפריקנית לא הצליחה להתפשט יותר מידי, אמנם איתרנו עשרות נדבקים, אך הצלחנו לקטוע את שרשראות ההדבקה".

פרופ׳ אש התייחס בדבריו גם למגמה המשקפת ירידה בתחלואת המגזר החרדי בימים האחרונים: "אנחנו אמנם רואים בתקופה האחרונה את הירידה במגזר, אבל היא עדיין מדאיגה והיא עומדת על כעשרים אחוז מהתחלואה, כפול מהיחס באוכלוסייה".

פרופ' אש התייחס לדרישה לפתיחת מערכת החינוך והבהיר כי כעת התחיל השלב הראשון בהסרת ההגבלות, "נציג בממשלה תכנית רחבה יותר שתכלול הקלות נוספות, ככל שהתחלואה תישאר בשליטה". אש הדגיש ואמר כי "גם אם התחלואה תישאר ברמה הגבוהה הנוכחית, נמשיך לפתוח את המשק בהתאם לתו הירוק. בכל מקרה, פתיחת המשק תיעשה בהדרגה".

פרויקטור הקורונה התייחס להשתתפות בהלוויות המוניות, "הלב כואב לראות את התמונות מהלוויות ההמוניות, שעלולות להוביל לעוד לוויות. אני מאוד מבין את הצורך של המשתתפים ליטול חלק בלוויה, אבל צריך לחשוב על התוצאות. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" צריך לעמוד לנגד כל אחד".

אש הזהיר מפתיחת מוסדות חינוך בערים אדומות, "חשוב להבין שפתיחת מוסדות בישובים אדומים, עלולה להוביל לתחלואה ומוות, והיא מסכנת חיים. מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות יועבר לאכיפה, אבל לפני כן אני קורא לשתף פעולה עם הצעד שהינו לטובת הציבור".

בנוגע לערים בהן תפתחנה מערכת החינוך אמר אש כי במשרד הבריאות "בוחנים אפשרות לשקלל את נתוני ההתחסנות, יחד עם ציון הרמזור, כך שגם רשות שהינה בצבע כתום בהיר, עדיין יפתחו בה את מוסדות החינוך".

אש עדכן על המהפך בחולים הקשים, "כיום המצב הוא הפוך ו-90% של המחוברים למכשירי האקמו הינם פחות מגיל שישים. על פי מה שאנחנו רואים כיום, גם בילדים יכולה להיות מחלה קשה ויכולות להיות תופעות ממושכות כמו עייפות, או בעיות נוירולוגיות ולכן מי שיכול להתחסן צריך לעשות זאת כמה שיותר מהר, בכדי שנוכל לשוב לשגרה".

אש ציין ואמר כי: "ככל שיהיו חיסונים לצעירים, ואנחנו מעריכים שבחודשים הקרובים יהיו אישורים כבר מגיל 12, אנחנו נפעל לחסן כמה שיותר מהאוכלוסייה הזאת, אבל בינתיים חשוב לקחת בערבון מוגבל את האמירה שהתחלואה בקרב צעירים הינה קלה".

לדבי שמחת פורים עדכן פרופ' אש, "אנחנו בונים בימים אלו, מתווה מיוחד לתפילה בפורים, מתווה אחראי שיאפשר את קיום התפילות, אבל אם הוא לא יישמר ולא תהיה התנהגות אחראית, אני מאוד חושש. אני בטוח שבפורים הבא נוכל כבר לשוב ולשמוח כרגיל".

אש סיפר כי היום תוצג בממשלה מתווה פרטני של התו הירוק והתייחס לבתי הכנסת, "אני יודע שגם כיום יש בתי כנסת שמקפידים שיהיו מחוסנים, אולם בנוגע למימוש התו הירוק בבתי הכנסת, הדיון טרם הסתיים. המתווה יעסוק גם גם בחתונות ויהיו עוד מתווים נוספים. חשוב להבין כי גם תחת המתווה הזה של התו הירוק יהיו הגבלות ויצטרכו לשמור על ריחוק ומסכות, כמו כן, בשלב הזה, כל עוד לא מחוסנים בצורה מלאה ואין לנו מידע מלא לגבי הדבקה, לא נאפשר התכנסות בהתקהלויות גדולות".

אש ענה על תופעות הפייק ניוז וההפחדות השקריות מהחיסון והמענה לכך, לדבריו "תבחן היכולות לפעול משפטית נגד מפיצי פייק ניוז". יצויין כי בימים האחרונים מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות העלה קמפיין נרחב בפלטפורמות השונות, נגד תופעת מידע הכזב המבקש לחבל במבצע החיסונים.



0 תגובות